bra dag




Hej

jag har haft en riktigt bra dag idag, det blev jätte fint på graven, nu måste jag bara komma ihåg att åka dit och vattna och se till att allt ser bra ut då och då. Jag ser inte graven som en plats där min familj är utan dom är med mig här, jämt. Vart jag än är så är dom där med mig. Jag känner inte att jag måste vara vid deras grav för att prata med dom utan jag kan lika gärna sitta här, eller var som helst. Graven är mer som en minnesplats för mig, ett fint lugnt ställe fullt av minnen från alla männsikor som kommer dit och minns mina föräldrar och mina småbröder.

Lea blev jätte glad när vi kom och hämtade henne på dagis, och ville visa runt mormor och morfar där inne bland alla teckningar och pyssel. Hon ville såklart visa allt fint hon gjort och mormor och morfar fick med sig en hel del fint hem som dom vart så glada för!

Sen åkte vi till ett jätte mysigt fok alldeles vid vattnet och käkade glass och njöt av solen, det blåste dock lite kallt, men det var skönt ändå. Efter glassätandet så åkte vi till en galleria och shoppade. Jag och Lea fick både nya skor och lite nya kläder av mormor och morfar, TACK <3

När vi kom hem var maten precis klar så vi satt oss ner för att äta. T hade grillat fläskfilé och gjort potatisgratäng som är min favorit mat. Han tar varje chans han får för att försöka få mig att gilla honom. Jaja mormor och morfar gillade honom iallafall, men det förstod jag redan.

Nu har Lea somnat och A och T kollar på film ute i vardagsrummet, jag ville egentligen också se den men jag orkar inte sitta där med dom när dom är så äckligt kära i varandra och typ sitter fast i varandra. Jag ska sätta mig på altanen och kedjeröka eller nått annat onödigt och hoppas på att T sover hemma hos sig inatt. Drömma går ju.

åter kommer kanske senare. / Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0