frågor


Vad får dig att orka stiga upp på morgonen?
svar: Det är Anna och Leas förtjänst att jag orkar stiga upp på morgonen. Jag hade nog varit död idag om det inte var för dom.

Är du religiös och har du haft kontakt med kyrkan efter olyckan?

svar: Jag är inte super religös, men ja jag har haft kontakt med kyrkan och jag har jätte bra kontakt med en präst som heter R, han har hjälpt mig jätte mycket och är idag som en storebror för mig.

Äter du läkemedel för att orka?

svar: jag äter läkemedel mot panikångest.

Minns du alls av de första dagarna/veckorna efter olyckan?
Svar: dom första dagarna var jag medvetslös, veckorna minns jag sådär. grät och sov mest. Allt var liksom så overkligt och jag var i stor chock.

har bloggen hjälpt dig med sorgearbetet?
svar: Till en viss del, det känns så himla skönt att få skriva av mig. Jag har haft jätte svårt under mitt liv att kunna prata med männsikor jag har alltid stängt allt inom mig, men det är faktiskt en sak som jag blivit bättre på. Anna har fått mig att känna mig så trygg med henne att jag kan prata om allt med henne, jag pratar mer med henne än vad jag gjorde med min mamma.. Men fortfarande så känns det underbart skönt att skriva av mig också.


tack för frågorna, jag tar absolut inte illa upp när ni frågar saker, det är faktiskt en av orsakerna till att jag är anonym, hade ni vetat vem jag var hade jag nog inte vågat skriva ut så här mycket om mitt liv. Så fråga på :)

Fotokursen gick hur bra som helst. fick till några jätte fina bilder idag faktiskt, vi var nere vid en sjö och fotade. Hur härligt som helst med solen som sken.

När jag kom hem så hade Anna, Lea och T reda ätit utan mig så jag stack och köpte en kebab istället som jag käkade ute i solen, orka äta själv vid ett tråkigt matbord när dom andra tydligen inte haft tid att vänta för T ville se ett program på tv:n.. hm..

Nu sover dom iallafall, T sover över. Anna var faktiskt in förut och frågade om det var okej, och jag sa ja. Eftersom jag mår rätt bra idag så kommer jag nog kunna somna utan nån brevid mig vilket jag annars har svårt med.

God natt på er! / Elin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0